Annas hälsoblogg! Vill du ha lite tips och råd inom träning och kost! Detta är så enkelt!

Hej du fina läsare!

Om du ger din kropp de bästa förutsättningar utifrån din egna förmåga så klarar du utmaningar i livet på ett bättre sätt och blir mer klarsynt…Man hittar en motivation och glädje plus att man blir en bättre problemlösare! Ja, detta är det forskat inom och man ser sammankopplingen till kroppen, mentala kraften och vårt mående genom fysik rörelse och rätt kost. Här tränar jag i mitt lilla utegym på gården efter mitt cykelpass. Jag har en spinningcykel på altanen. 

Här fick stolsdynan vara madrass för denna övning! Gör det enkelt! 

Styrka! Jag tränar för att känna mig stark och frisk. Det ger mig en sådan kraft och positivitet till livet. Det krävs långsiktighet och uthållighet.

Kosten är så viktig, viktigare än vad många tror…Jag skriver inte om hälsa och träning för att komma med pekfinger utan för att jag vill vara med att motivera och hjälpa till att få människor att må bättre och få energi…Vila och träning är sammankopplat. För att stärka sina muskler krävs också vilan men den ser olika ut för varje person beroende på vad du tränar och till vilket syfte givetvis.  

Idag mina vänner så ska du få så enkla tips på matlagning som är nyttigt, kalorisnålt och fräscht! Detta är en nyttig och god frukost alternativ mellannål eller lunch. Dessa rätter tar ca 5-10 min att tillaga. 

Detta är barnsligt lätt och nyttigt med massa proteiner.

Ägg och banan pannkaka med curry utan mjöl. 

Ta lite olja och ev lite smör i stekpanna.

-lägg i 3 st ägg, gör sönder gulan. 

-Stek på medelvärme, salta, peppra och lägg avsluta med curry.

-Skiva banan och lägg på även ev vegansk pålägg på eller skinka i valfri mängd.

-Du ser när det är färdigt då äggen är fasta och bananskivorna är varma. Krydda lite extra med curry. Färdigt med en sallad till eller varför inte göra det väldigt enkelt med bara en tomat…

Du kan ju också riva eller skiva äpplen på och strö över lite kanel istället för banan och curry om man inte gillar det. Även enbart med bladspenat, olika salladsblad och lök på är gott. 

Lätta lunchen:

Rotfruktsbröd med tonfisk, keso och grönsaker. 

1 st Rotfruktsbröd

1 matsked 4% mjukost. Bred detta på brödet.

Ta valfri sallad på brödet.

Småhacka rödlök och strö över.

En burk tonfisk i vatten.

Valfria grönsaker

Mini keso-tre matskedar.

Avsluta med en melonskiva eller ananas skivad i tärningar.

Jag älskar att laga lite mer ”avancerad” mat givetvis också och duka fint men ibland så är det enklaste väldigt gott! Vi alla har en vardag där allt ska funka och det behöver inte ta lång tid att laga nyttigt, mättande och gott! Välj detta som ex istället för snabbmat! Du kan byta ut och lägga till efter smak men gör det vitamin rikt och nyttigt! Tänk långsiktigt ej kortsiktigt! Varm kram!

Anna

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *